Kapat

Bahanelerden Kurtulun!

Bahanelerden Kurtulun!

Hepsi, bazen her şey bahane. Okumak, çalışmak, yorulmak, yazmak, uyumak, sevmek, sevişmek bile bazen bahane. Ve her birimiz her bir eylemi bir başkasını yapmamak için bahane sayıyoruz kimi zaman. Okumak için; kariyer kandırmacasını, çalışmak için; ben 3 yaşımdan beri çalışırım hayatımın anlamı olmuş artıklarını, yorulmak için; bugün çok yürüdüm çok çalıştım hak ettimleri vs…

Hayatın her yerinde her anında bahane ile yaşıyoruz. Bu muntazam kelimeye eş anlam olarak Mazeret kelimesini yakıştırmışlar yada yakıştırmışız ama ona yakışan yegane kelime kandırmak olmalıydı bana göre. Öyle ki; bahane uydurduğumuz yerleri düşününce vardığımız sonuçlar iç acıtıcı olabilir. Sen örneğin, bugün yataktan kalkmamak için hiç ya anne veya baba bugün kendimi çok halsiz hissediyorum demedin mi? Yada ya çok yorgunum bugün kitap okumayayım, zaten gözlerim falanda bi acayip, başımda ağrıyor yada bu gece dişlerimi fırçalamadan yatsam da yarın sabah çıkmadan fırçalarım, tabi kesin fırçalarım denilmez mi? Bunlar bazen kendimizi bazen karşımızdaki kandırmak değil de nedir?

Zor olan bir şey vardır, sanki insanoğlunun yapısına aykırıymış gibi görünen ama olmazsa olmaz nitekim yine insanoğlunun bulduğu kullandığı bir olgudur kendileri öz eleştiri Evet, hep kaçarız ondan köşe bucak, bulmasın isteriz, aklımıza bile getirmek istemeyiz zaman zaman. Geldiği zaman yine ustaca bir bahane bulup kaçacak delik ararız. Ama şunu da biliriz ki, bizi bahanelerden, yalanlardan, benlik harcamalarından, ziyanlardan, gereksiz konuşmalardan, dil sürçmelerinden uzak tutan odur. Peki, yahu ben bunlardan neden uzak durayım diyen olur mu? Acaba bu yazıyı okuyanlardan Sanmam ama varsa da şu iki açıklama onların vicdanlarına, öz eleştirmeyen kişiliklerine bir mesaj olsun: 1- neden bunlardan uzak durayım ki cümlesi, tamamen bu kelimeleri ardı arkasına dizmeme sebep olan bahane olgusudur. 2- Bundan anlamayan haz eden kimse bilmiyorsa öğrensin: tırnak içinde yazanlar küllüyen olumsuz cümle veya kelimelerdir, bilmiyorum ne derece ikna edici ama olumsuzluk olumsuzdur olmayın.

Bir konuda vardır ki; başlı başına anlatsan veya yazsan nefes tüketecek tartışmalar yaratır, Sorun işte örneğin bu kelime de her zaman olumsuz bir kelime olarak anımsarız ama birde madalyonu tersten izleyelim. Her sorun, bir çözümün başlangıcıdır tartışmasız, iyi ya da kötü ama bir sonuca, yani bir çözüme varır. Oysa çözüm hepimizin haz ettiği kelimelerin başında gelir. Ülke sorununa çözüm, ekonomiye çözüm, hastalığa çözüm/çare, işsizliğe çözüm ona çözüm buna çözüm. Hele bir şeye çözüm bulunmuşsa ohh değmeyin keyfimize. E peki, şık bir soru hoş durur, yazının tamda burasında sorunlar olmasaydı, çözümlere gerek kalır mıydı?. Yani bahane edeceksen olumsuz bir şeyi o bir önceki paragraftaki tırnaklı kelimeler yerine sorunu bahane edelim, bakalım çözüm ne olacak. Evet, dilim sürçmedi aynen şunu söylüyorum Sorun/Soru Yaratın (çözümü için kafa yormak, çalışmak, bahaneler uydurup kaçmamak şartıyla tabi. Eğer bu olursa, işte sorun o değil sizsiniz demektir.)

Gelin bunu bir sorun haline getirelim yani bahane yi. İşte sorun/soru şu:

Ben her şeye bahane uyduruyorum(ki uydurmak kelimesi, olumsuzluğu ve bir sorunu doğurmak için gözlerimizin içine bakıyor) bu bahanelerden nasıl kurtulabilirim, buna bir yol bulmalıyım?
Soru ya da sorun adına ne derseniz sonuç bir sonuç olacak bu kesin.

İşte benim cevabım(çözümüm):

Gelin aklımızda o kelimeyi (bahane) ilk oluşturmaya başladığımız anı hatırlamaya çalışalım ki zor ama yapılacak şey; bahane kelimesi ile öz eleştiri kelimesinin yerlerini değiştirelim. Sonuçta bir bahane uydururken tam o an bahane yerine aklımızda ye eden öz eleştiri kelimesi belirirse belki vicdanımızın sesini dinleriz kim bilir?

Çözümün sonunda soru işareti pek hoş durmadı ama çözümler de sorun/soru olmayacak diye bir kaide yoktur değil mi? İşte bir soru işareti daha neyse bu lüzumsuz soru işaretine bir son verdikten sonra neticede
Saplantılarımızdan kurtulmalı ve aslında kaçtığımız şeylerin bize kattıklarını tekrar gözden geçirsek hiç fena olmaz öyle değil mi? (bu soru işareti bir şey yapmaz öylesineydi)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.